poniedziałek, 18 maja 2015

SPOSÓB NA SZYBKI...PLACEK CZEKOLADOWO-TRUSKAWKOWY

Powoli, nieśmiało zaczyna się nam sezon na truskawki. Postanowiłem dziś przygotować prosty i szybki placek, w którym te pyszne owoce zagrają jedną z głównych ról. A jeśli dodać do tego jeszcze cudowny czekoladowy smak... 

Składniki: 

9 łyżek kaszy manny 

3 szklanki mleka 

4 łyżeczki kakao 

4 - 5 łyżek konfitury truskawkowej 

laska wanilii

Do garnka o grubym dnie wlewam trzy szklanki mleka. Dodaję cztery łyżeczki kakao i miąższ z całej laski wanilii. Stawiam garnek na średnim gazie i gotuję jego zawartość co jakiś czas mieszając. Kiedy mleko, a w zasadzie kakao, jest już ciepłe dodaję do niego kaszy manny. Momentalnie w garnku robi się pełno grudek, więc zaczynam energicznie mieszać całość trzepaczką. Trzeba się trochę napracować, wiem jednak, że efekt końcowy wynagrodzi mi te trudy. Kiedy masa zrobi się gęsta dodaję truskawek. W sezonie możecie użyć świeżych owoców i dosłodzić całość cukrem lub miodem, ja jednak skorzystałem z naszych zeszłorocznych zapasów - a dokładnie konfitury truskawkowej. Dodaje cztery potężne łyżki tego przysmaku. Jeszcze chwilę mieszam całość na gazie, aż kasza maksymalnie zgęstnieje. Pod ręką mam już przygotowaną miskę. Smaruję jej ścianki cienką warstwą tłuszczu. Następnie przekładam masę do naczynia. Odstawiam do wystudzenia.
Przed podaniem wystarczy przykryć miskę talerzem i obrócić...a na talerzu pozostaję kuszący zapachem czekolady i owoców placek.



Smacznego!

2 komentarze: